Verpakkingen als een krachtig marketinginstrument Verpakkingen zijn altijd een belangrijk element geweest in de aantrekkingskracht van producten en spelen een grote rol bij aankoopbeslissingen. Behalve als consumenten verpakkingen weigeren die geld kosten of moeilijk te recyclen zijn. Duurzame verpakkingen zijn een belangrijk verkoopargument geworden en consumenten willen precies weten hoe groen hun verpakking is. Naarmate er steeds meer gegevens beschikbaar komen voor zowel de koper als de verkoper, wordt transparantie een essentieel onderdeel als het gaat om een succesvol product. Het Pantone Color Institute heeft onlangs aangekondigd dat klassiek blauw de kleur van het jaar is. We leven in een tijd die vertrouwen en geloof vereist. Blauw moedigt ons aan om verder te kijken dan het voor de hand liggende om ons denken uit te breiden, moedigt ons aan om dieper te denken en stelt ons open voor communicatie. Al deze aspecten zijn erg belangrijk voor uw verpakking, of we nu een bepaalde kleur gebruiken of niet. Verpakkingen kunnen en zullen ons ten goede komen als we er verstandig mee omgaan en als we voldoende investeren in creativiteit. We moeten manieren zoeken om de verpakking voor ons te laten werken en onze consumenten meer te bieden dan alleen de verpakking, door een persoonlijkere en interactieve ervaring te bieden. Generatie Z ziet zichzelf als onderdeel van een groter ecosysteem en voelt de verantwoordelijkheid om dit in stand te houden en te verbeteren. Het zijn deze kenmerken van hen die de algemene perceptie van de omringende wereld beïnvloeden, inclusief bedrijven waarvan de activiteiten op de een of andere manier deze omgeving beïnvloeden. De Duitse worstgigant Curry King wilde zijn verpakking verbeteren en ontdekte onverwacht marketingmogelijkheden voor het scannen van streepjescodes, toegang tot de AR-wereld, beeldherkenning, leuke games, enquêtes, berichten op sociale media en interactieve video. Dit alles dankzij een simpele scan van het pakket. Marketeers die verpakkingen gebruiken als toegangspoort tot nieuwe kansen, kunnen dingen ontdekken waarvan ze niet wisten dat ze bestonden. Digitale reclame verandert – en onze tactiek moet veranderen Alle digitale marketeers zijn primair gericht op groei en proberen constant hun strategieën, kanalen, koopmethoden, enz. Te verbeteren. Maar tegelijkertijd wordt het elke dag moeilijker om de herrie van het digitale medialandschap te doorbreken. Meer reclame betekent meer inhoud, meer berichten, meer producten en diensten die de aandacht van uw consument trekken. Door aan de consument in het enkelvoud in plaats van in het meervoud te denken, kunt u correct bepalen of de campagnes van uw merk daadwerkelijk impact zullen hebben. Veel digitale marketeers hebben al ingezien dat het tijd is om weg te komen van luie advertenties en aantrekkelijkere advertenties te maken. Consumenten willen aangetrokken, geïntrigeerd en vermaakt worden. Als bureaus moeten we robuuste mediastrategieën ontwerpen die, in combinatie met uitzonderlijke creativiteit, onze klanten de kans geven om hun consumenten te beïnvloeden. We kunnen niet langer inhoud promoten omwille van de inhoud en mensen targeten vanuit onze eigen vooringenomenheid. Elke campagne of strategie die we plannen, moet een doel bereiken. Als marketeers moeten we de juiste doelen en strategieën kunnen identificeren. Of een bedrijf nu op bereik of conversies mikt, beide statistieken zijn even belangrijk en maken deel uit van het grote geheel. Met de overgang van games naar mobiele apparaten streven ontwikkelaars ernaar inkomsten te genereren met hun games door middel van advertenties, en adverteerders begrijpen op hun beurt dat mobiele games bijna alle gebruikers aanspreken. Volgens Deloitte besteden de meeste mensen van 14 jaar en ouder bijna de helft van hun tijd aan mobiele games. Er is ook een leeftijdsklasse: spelers van 21 tot 35 jaar maken 39% van het totaal uit, van 36 tot 50 jaar – 33%, vanaf 50 jaar – meer dan 20%. Alleen al in 2019 overtrof de Amerikaanse in-game-advertentiemarkt $ 3 miljard, terwijl de in-game-advertentie-uitgaven met 16% toenamen en naar verwachting in de nabije toekomst omhoog zullen schieten. Dit wordt gedreven door verbeteringen in advertentietechnologie, een toename van gratis mobiele games en een toestroom van nieuwe adverteerders. De meest voorkomende advertentie-indeling is video, waarvoor spelers worden beloond. Ook korte video’s en banners winnen aan populariteit. Hoe TikTok te gebruiken om uw bedrijf te promoten TikTok, populair over de hele wereld in China, staat bekend onder een heel andere naam – Douyin – en wordt daar actief gebruikt als promotiemiddel. Voor maximale efficiëntie heeft het platform creatieve video-inhoud nodig, die vrij moeilijk te produceren is. Om precies te zijn, het is moeilijk te voorspellen of hij zal slagen of niet. Als u TikTok correct gebruikt, kunt u uw bedrijf of product presenteren aan een groot publiek. TikTok heeft wereldwijd 500 miljoen abonnees en werd in het eerste kwartaal van 2018 de meest gedownloade app op Apple-apparaten. TikTok is natuurlijk niet het juiste platform voor alle soorten bedrijven. Hier leest u hoe u kunt zien of het geschikt voor u is. Verken het platform Het laatste dat u wilt, is lid worden van het sociale netwerk en eruitzien alsof u niet weet wat u doet. Om niet te worden afgewezen door TikTok-gebruikers, moet u het platform onderzoeken. TikTok draait helemaal om leuke en visueel aantrekkelijke inhoud. De app is niet de plek voor serieuze verkopen. Creëer creatieve inhoud Nu je weet dat TikTok draait om plezier en creativiteit, is het tijd om zelf interessante, creatieve inhoud te maken. Het maken van uw eigen inhoud is een van de gemakkelijkste en goedkoopste manieren om uw bedrijf op TikTok te promoten. Bovendien is een van de grootste voordelen van TikTok dat je geen video’s van hoge kwaliteit hoeft te maken. Pak gewoon je smartphone en begin met filmen. Start een hashtag-uitdaging Een andere manier om uw bedrijf op TikTok te promoten, is door hashtag-uitdagingen te lanceren. Het komt erop neer dat u TikTok-gebruikers aanmoedigt om inhoud te maken of opnieuw te creëren door uw merk-hashtag eraan toe te voegen. Dit bevordert niet alleen uw bedrijf, maar stimuleert ook de gebruikerservaring. Werk samen met influencers Generatie Z is geneigd zich te verzetten tegen alles dat op traditionele advertenties lijkt. Dus werken met influencers op TikTok kan je echt helpen contact te maken met deze generatie gebruikers. En gebruik nog steeds advertenties Zoals bij elk sociaal platform, kan adverteren u helpen meer gebruikers te bereiken. TikTok biedt ook nauwkeurige targeting, zodat uw advertenties precies die gebruikers bereiken die geïnteresseerd zijn in uw aanbiedingen. TikTok wordt de ‘Instagram-killer’ genoemd, een tegenhanger van de Snapchat-bubbel en een belangrijke concurrent van Facebook en YouTube. Welke resultaten heeft hij in iets meer dan twee jaar bereikt? 250 miljoen unieke gebruikers die de applicatie binnen 24 uur binnenkwamen. Eind 2018 werd in TikTok opgemerkt dat de generatie van de jaren 60 kinderen publiceert, de jaren 70 – moderne choreografie, de jaren 80 – vingerdansen en de jaren 90 – selfies. Wees trendy vrienden. En er zullen talloze samenwerkingen en video’s op TikTok zijn. Show and Sell: The Art of Storytelling Consumenten hebben tegenwoordig vertrouwensproblemen. Ze zijn immuun geworden voor de meeste vormen van digitale reclame en wenden zich in plaats daarvan tot collega’s en online recensies. Dit helpt hen bij het maken van een aankoopbeslissing. Hoe kunnen merken dan overleven in een digitaal landschap waarin bedrijven constant proberen consumenten naar zich toe te trekken? Het antwoord is simpel: vertel een verhaal. Ja, dit is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Het gebruik van merkverhalen om klanten aan te trekken is een subtiele kunst die een zorgvuldige planning en gedetailleerd begrip van de doelgroep vereist. Tip # 1: Show en verhalen vertellen Succesvolle storytelling bouwt voort op boeiende storytelling en verbindt het merk met klanten. Op deze manier laat u de consumenten zien dat de waarden van het merk in overeenstemming zijn met die van henzelf. Wilton, een pionier in het versieren en bakken van taarten, heeft geweldige verhalen te vertellen. De algemene boodschap van het merk is dat bakken eenvoudig, betaalbaar en leuk kan zijn, ongeacht vaardigheid of achtergrond. Wilton maakt het gemakkelijk om elk recept te maken, maar de recepten zelf, tips, instructievideo’s en posts op sociale media bieden eerst waarde en daarna productaanbevelingen. Tip 2: nuttige inhoud voor lezers Het positioneren van uw merk als marktleider zou een van de prioriteiten moeten zijn bij het ontwikkelen van een verhaal. Veel bedrijven publiceren nuttige inhoud waarmee ze vertrouwen en loyaliteit van hun klanten krijgen. De snelste manier om vertrouwen op te bouwen, is door inhoud te publiceren die voldoet aan de behoeften en doelstellingen van uw lezers. Tip 3: pas elk platform aan Wilton publiceert bijvoorbeeld inhoud op vijf grote platforms: Blog, Pinterest, Instagram, Facebook en Twitter. Er is geen manier om betrokkenheid en verkoop te genereren door alleen een recept te maken en er een blogpost van te maken. In plaats daarvan creëert het bedrijf unieke inhoud die specifiek is voor elk platform. Tip # 4: Merkgeschiedenis Je hebt een verhalenverteller nodig om verhalen te vertellen, en enkele van de meest effectieve vertellers zijn beïnvloeders. Zoek naar makers van inhoud van hoge kwaliteit die uw hashtags al gebruiken en uw producten bespreken op sociale media.
Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com BE: +32 499 41 46 24 Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie |
https://webdevelopmentapp.com/nl/ |
