Extra eiwitten tijdens het sporten

Extra eiwitten tijdens het sporten

  • By :
  • Category : Aanbiedingen
  • Comment : 0
Extra eiwitten tijdens het sporten

Een zeer bekend product wat de meeste onder ons gebruiken om beter te presteren tijdens het sporten is vegan protein poeder. Dit omdat eiwitten zeer goed zijn voor het herstel van de spieren, hierdoor bouw je sneller spieren op en werpt het vele sporten zijn vruchten af. Een zeer gemakkelijker manier om je fitness niveau een stuk hoger te tillen! Wil je hier meer over weten? Lees dan snel door! Wij vertellen hier namelijk meer over.

Het is mogelijk om vegan protein poeder aan te schaffen

Eiwitten zijn voornamelijk te vinden in dierlijke producten, daarom kan het een hele uitdaging zijn om eiwitten binnen te krijgen als je vegan bent. Het grote voordeel van deze dierlijke eiwitten is daarnaast dat ze vaak ook alle 9 essentiële aminozuren bevatten. Dit is waarom sporters vaak veel vlees en zuivel eten. Dit is een goede manier om aan de benodigde eiwitten te komen met een compleet aminozuurprofiel. Er zijn echter ook veel nadelen aan het eten van dierlijke eiwitten. Het is niet zo goed voor de aarde en het milieu, en ook voor de prestaties kan het nadelige gevolgen hebben. 

Dit zijn de voordelen

Een vegan levenstijl is een levenstijl die steeds populairder wordt. De voornaamste reden waarom steeds meer mensen hiervoor kiezen zijn het welzijn van dieren, het milieu en de gezondheid. Plantaardige eiwitten kunnen dus ook een voordelig effect hebben op je gezondheid. Hieronder hebben we een aantal van die voordelen op een rijtje gezet:

  • Verlaagd risico op hartziektes, diabetes type 2, hypertensie, obesitas en kanker

  • Plantaardige eiwitten zijn makkelijker te verteren

  • Plantaardige bevatten meer vezels

  • Plantaardig eiwit bevat minder vet

  • Er zit ook minder cholesterol in

Meer informatie nodig?

Het hoeft helemaal niet zo te zijn dat je door een vegan dieet een tekort hebt aan eiwitten. Het is echter wel vaak iets lastiger om voldoende eiwitten te eten en een volledig aminozuurprofiel binnen te krijgen. Eiwit poeder kan dan een uitkomst zijn, zeker als je veel en zwaar traint. Deze eiwit poeders zijn dan vaak gemaakt van soja, hennep, bruine rijst of erwten. Soja heeft hiervan het beste aminozuurprofiel, en is daarom vaak de beste keuze.

 

 

https://superfoodies.nl/