Online zorgportaal voor medewerkers én cliënten

Online zorgportaal voor medewerkers én cliënten

Online zorgportaal voor medewerkers én cliënten

Hoe zou u het vinden om veilig te werken vanuit de cloud, waarbij alle informatie van uw cliënten eenvoudig en snel te bereiken zijn waar u zich ook maar begeeft? Klinkt als een ideale platform dat toegespitst is op de wensen van de klant niet waar? Dat is ook precies de bedoeling van het zorgportaal van Vcare. Want met Vcare connect kunt u vanuit één omgeving alle klantgegevens direct inzichtelijk krijgen zodra een patiënt belt met uw praktijk. Ons zorgportaal biedt daarnaast de mogelijkheid om alle patiëntendata te synchroniseren tussen Vcare connect en de grootste HIS en HAPIS platformen in Nederland. Vcare heeft namelijk een integratie met Chipsof, Pharmapartners en Topicus en dat biedt vele voordelen voor nieuwe en bestaande huisartsen in Nederland.

Één centraal platform om te communiceren

Het grootste voordeel van Vcare connect is dat het als centraal communicatieplatform fungeert van waaruit de zorgmedewerker kan werken en communiceren met patiënten. Doordat er vele applicaties zijn ontwikkeld die afgestemd aan de specifieke wensen van zorgprofessionals, is Vcare connect uitstekend geschikt voor zorginstanties, huisartsen en andere specialisten.

Een greep uit de mogelijkheden met Vcare connect zijn onder andere:

  • Binnenkomende gesprekken identificeren aan de hand van telefoonnummer dat gekoppeld is met het patiëntendossier;
  • Gespreksopname ten behoeve van kwaliteitsdoeleinden. Cliënt kan hierbij zelf aangeven of het wenselijk is dat dit gebeurd. Gesprekken worden veilig opgeslagen met toegangscontrole voor alleen diegene met de juiste bevoegdheden;
  • Beeldbellen voor zorg op afstand. Zorgverlener kan via e-mail of sms een link sturen naar mobiele nummer om een veilige beeldverbinding op te zetten. Dit kan zowel eenzijdig als tweezijdig, waarbij de telefonische verbinding nooit wegvalt. Cliënt via de telefoon, computer of tablet zorg krijgen dankzij een beeldverbinding. Huisartsen en triagisten kunnen deze manier van zorg declareren als e-consult voor de juiste vergoeding;
  • Automatisch terugbellen wanneer er een grote drukte is aan de telefoonlijn. Cliënt kan via een keuze menu doorgeven dat zij of hij teruggebeld wenst te worden zodra het kan. Dit verbeterd de klanttevredenheid en geeft meer rust op de telefoonlijn;
  • Digitaal faxen met e-mail to fax. Faxen kunnen worden gestuurd naar een fax nummer waarbij deze als pdf worden ingelezen op een specifiek e-mail adres;
  • Vast naar mobiel telefoonnummer doorschakeling en tevens kunnen bellen vanuit je mobiel met een zakelijk 0800 nummer of regio nummer;
  • Automatisch doorschakeling bij drukte, onderbezetting of calamiteiten of handmatig instelbaar in bijvoorbeeld weekenden.

Waarom kiezen voor een digitaal zorgportaal?

De zorg veranderd in een razendsnel tempo en daarmee ook de wensen en eisen van consumenten. We eisen steeds vaker een zorg dat afgestemd is aan onze eigen specifieke wensen en zien daarom zorg als een 24/7 on demand service. Dit brengt veel druk op de zorg. In combinatie met toenemende vergrijzing en minder zorgpersoneel, is digitalisering van zorg onvermijdelijk.

Het ontstaan van het elektronisch patiëntendossier en de mogelijkheid dat beeldbellen voor zorg op afstand wordt gezien als een volwaardige consult, zijn belangrijke stappen om zorg betaalbaar te houden. Maar er moet meer gebeuren! Daarom ontwikkelt Vcare haar zorgportaal continu met nieuwe integraties en koppelingen met bestaande office- en web toepassingen zoals Microsoft Teams, Office 365 en Google Gmail.

De zorgconsument 2.0 en toekomst van eHealth

Zorginnovatie is een must om zorg betaalbaar te houden voor de toekomst. Daarom is een zorgportaal, waarbij alle applicaties en zorgdata met één keer inloggen toegankelijk zijn via single sign-on, een welkome aanvulling. Ook in tijden van een pandemie zoals met het coronavirus ,kunnen medewerkers waar dan ook hun werk blijven doen zoals er een internetverbinding is. Dit sluit volledig aan bij de verwachtingen van de zorgconsument 2.0, die altijd en overal digitaal geïnformeerd wil worden.

Altijd realtime inzicht

Het grootste voordeel van online informatie opslag is dat altijd realtime inzichten verkregen kunnen worden die kunnen leiden tot verbetering van de service. Dankzij pre-screening, het vooraf invoeren van gegevens of afspraken door de cliënt, zal ook bijdragen dat de zorgcliënt meer wordt betrokken bij het proces.

Efficiëntie

Een groot tijdswinst wordt eveneens behaald doordat alle relevante partijen – zorgprofessionals, zorgconsumenten en leveranciers – onafhankelijk van plaats en tijd- direct toegang hebben tot relevante en persoonlijke informatie en communicatie, en dat levert een flinke verbetering van de efficiëntie op!

Gebruiksvriendelijkheid

De ideale zorgportaal is onze ogen dusdanig eenvoudig dat het direct intuïtief te gebruiken is door jong en oud. Vcare connect wordt daarom ontwikkeld in samenwerking met praktijk deskundigen én de mensen die het zelf gebruiken. Zodoende is het overzichtelijk, persoonlijk en intuïtief in gebruik met een gebruiksvriendelijk dashboard dat naadloos is geïntegreerd met alle benodigde applicaties.

Uitstekende informatiebeveiliging dankzij ISO 27001 en NEN 7510

Een belangrijke randvoorwaarde voor het gebruik maken van ICT in de zorg is de beveiliging en bescherming van persoonsgegevens conform de wet AVG. Vcare voldoet aan ISO 27001 en NEN 7510 en daarmee aan strenge richtlijnen die gelden in Nederland als het gaat om beschermen van persoonsgegevens, ongewenste toegang en data locatie. Daarom kunnen alle Nederlandse zorgorganisaties met een gerust hart gebruik maken van de diensten van Vcare.

Maak een afspraak met één van onze adviseurs voor een demo van ons systeem via 088-4800900 of stuur ons een mail naar info@vcareconnect.nl.

Tot slot benadrukt Venema dat informatiebeveiliging binnen zorg essentieel is en een centrale plek in dient te nemen binnen het portaal. ‘Informatiebeveiliging gaat verder dan het voorkomen van datalekken, ook integriteit en beschikbaarheid zouden onderdeel moeten zijn van de veiligheidsvoorziening.’

https://www.vcareconnect.nl/